Länge sen sist!

Har varit dåligt med uppdateringar på länge nu, mycket har hänt men ändå inte. Träningen har legat lite på sparlåga ett litet tag nu, min bil har krånglat en hel del och med den försvann inspirationen ett tag då jag inte kunde ta mig iväg någonstans men helt på latsidan har vi inte varit. Xtra tragglar vi på med slalomen och hopp från lite olika vinklar samt startkomando så hon blir säker. Hvassa har vi börjat att sparka igång lk3 moment och det verkar lovande :) I morse trotsade vi oktober vädret och jag och hundarna åkte i ösregn ner till Frida Wallén för en heldag i lydnad. Frida är en otrolig instruktör hon är magisk, ungefär som pojken med guldbyxorna ;) hon har en enastående förmåga att bara få allt att fungera. Hvassa var överlycklig över att få träffa Frida igen och vi fick super hjälp med momenten. Xtra har varit hos Frida sen valp men det var ett tag sen hon hade sett henne och trots att jag var lite kritisk till hur det går med henne fick jag ändå credd för bra jobb, hon tyckte absolut att vi var på rätt spår och skulle köra på som vi gjort. Trötta nöjda och super glada åkte vi hem. Om två veckor ska vi dit igen. Längtar!!
Flickorna har för ett tag sen äntligen fått sina fina tjänstetecken, bilden visar tyvärr inte den rätta färgen

Kommentera här: